,,Az olvasás menekülési útvonalakat alakít ki a gyermek életében. Párhuzamos valóságok jönnek létre, melyekbe van átjárás a köznapi életből. Ott elégtételt lehet venni a sérelmekért, ki lehet próbálni a vágyak megvalósulását. A képzelet is tornázik, és főként elképesztő kaland az egész. Lackfi János
A SzóKiMondóka a nyelvi fejlődést, a szókincsfejlesztést, beszédfejlesztést tűzi ki fő célul, miközben segíti az olvasás kialakulását a minőségi időtöltés biztosítása mellett – a szavak írott alakjával való ismerkedés is ennek a célnak van alárendelve, ezen túl persze fejleszti a vizuális memória kialakulását, a részletekre való odafigyelést, amely mind fontos készség az olvasás kialakulásához.
A zenei nevelés, mozgásfejlesztés is érvényesül a mondókák, gyerekdalok, ritmusos játékok közös eljátszásával úgy, hogy a közös családi szórakozás során tanul és fejlődik a gyermek – tehát a tanulás élménye szórakoztató és játékos módon valósul meg. A zene, a ritmus pedig előfeltétele a helyes beszéd kialakulásának is.
2016 nyarán indítottuk el a Testrészek könyvsorozatot: az 5 kötetből álló mesesorozat tanulságos, kedves meséken keresztül mutatja be a gyerekeknek a testrészeiket, amelyekkel érzékelik és felfedezik a körülöttük lévő világot. A történetek főszereplője természetesen itt is Móna, de ezúttal csatlakozik a kalandokhoz kisöccse Marci is.
Az UNICEF Magyarország és a Libri-Bookline Zrt. közös kezdeményezése, a “Szívünk rajta” program a legszebb meséket és a leghasznosabb gyereknevelési könyveket ajánlja.A program szakmai csapata négy kategóriában (mesél, segít, fejleszt, rád talál) gyűjti az ajánlásokat és ítéli oda a legkiválóbb könyveknek a „Szívünk rajta” matricát. Ajánlásaink a kereskedelmi sikerlistáktól függetlenül, egy szakmai csapat által összeállított minősítési rendszer alapján készülnek. A könyveket a szakértők mellett egy külön gyerekzsűri is értékeli, ami nem csupán véleményt nyilvánít, de vétójoggal is bír.

A Fejmesében Móna várost épít, amit a toronyból irányítva megvég a tornádó ideje alatt, a Szívmesében pedig minden ovis társának jókívánságokat rajzol. S miről szól a Test mese? A testrészek összhangjáról és az 5 érzékről, amelyek segítségével hangolódunk Föld napján a Földre.

A történeteket már ismert és új mondókák, dalok egészítik ki. A mese olvasása közben mi is dalolhatunk, mondókázhatunk gyermekünkkel, így megvalósul a zenei fejlesztés is. Az interaktív táblácskákon kérdéseket helyeztünk el, amelyeket átgondolva, megválaszolva személyes élménnyé válik a közös olvasás, a gyerekek aktív résztvevői lehetnek a történetnek. A szövegben kiemeltük a fontos szavakat, mellette lerajzoltuk a jelentésüket, így a még olvasni nem tudó, óvodás korú gyerekek ismerkedhetnek az olvasás lényegével. Míg szüleik ölében ülve közösen nézik a mesekönyvet, megfigyelik a kiemelt szavak alakját, vizuális memóriájuk fejlődik. A nagyobbaknak pedig ezzel megkönnyítettük az önálló olvasás kialakulását. Nem csak alanyesetben találkozunk kiemelt szavakkal, hanem a ragokat is megfigyelhetik a részletekre figyelmesebb gyermekek. Miért fontos felkeltenünk a legkisebbek figyelmét a szavak iránt?
Szavakkal vagyunk körülvéve.
S ha nem keltjük fel kellő időben gyermekeink érdeklődését a szavak iránt, akkor marad a kívülről jövő, képek alkotta világkép, ami szegényesebb, mint amit magának alkotna meg a szavak útján. A szavak a fantázia és a képzelet motorja.




 
|