| | Következő 10 cikk | Előző 10 cikk | 
 
	
		| 2014/Olvasni jó – olvass többet! - egyéni szövegértő vetélkedő |  |  |  
		|   
	Az olvasópályázat célja, a választott könyvek listája 
	A három kategóriára (2-3., 4-5, 6-8. évfolyamon) meghirdetett pályázatom olvasmányainak válogatásakor a gyerekek életkori sajátosságai mellett olvasási – olvasottsági szintjüket és érdeklődésüket, valamint szakmai ajánlásokat is figyelembe vettem.  A pályázat célja, hogy a gyerekek szabad választása alapján minél több művet olvassanak el (maximum 10 db-ot + a nevezési mű). 
	Olvasásszociológiai vizsgálatok bizonyítják, hogy gyorsan fejlődő információs társadalmunk új generációs fiataljainak olvasási szokásai megváltoztak, a kisiskolásokat és kamaszokat olyan problémák foglalkoztatják, melyekre megoldási pontokat a 20-21. századi kortárs irodalomban találják meg. Az ajánlott könyvek válogatásánál ezért ezt is figyelembe véve, a következő bontásban töltöttem fel a gyermek-és ifjúsági irodalmat a moly weboldalára: 
	
		Első olvasmányok 
		Kisgyermekek Könyvtára – Tanulságos történetek (Reader's Digest sorozata)
		Állat- és tündérmesék
		Gyermekregény
		Csukás István válogatott gyermekkönyvei
		Kiskamaszok irodalma
		Nagykamaszok irodalma 
	Milyen kortárs és klasszikus műveket választottak a pályázók? |  
 
	
		| 2014/Olvasni jó – olvass többet! - záró ünnepség |  |  |  
		| 
	 
	
		
			
				
					
						„Olvass el naponta néhány igaz szót, bölcs gondolatot, szép verset. Olyant, amit neked írtak.”(Müller Péter) 
						2014. június 5-én, ünnepélyes eredményhirdetéssel zárult a negyedik tehetséggondozó vetélkedőnk. 
						A Pedagógiai Intézet Könyvtára és a kerületi Könyvtárpedagógiai Műhely könyvtáros tanárai a tanév második félévében szervezte meg tehetséggondozó vetélkedőjét, melyre 11 kerületi iskolából 130 gyermek nevezett be. 
	  |  
 
	
		| 2013/Könyv- és könyvtárhasználati vetélkedő |  |  |  
		| 
	
		
			| 
					 2013. április 10-én kerületi könyv- és könyvtárhasználati vetélkedőt tartottunk a Gloriett Általános és Sportiskolában, 3-4. osztályos diákoknak, melyre 9 iskola 13 csapata nevezett be. 
					Csapatoknak a következő feladatokat kellett megoldaniuk: 
					ELŐDÖNTŐBEN 
					I/ Forduló 
					   1. Rókák életközössége – Szövegértés: TOTO 
					   2. Állatnevek a Vukból - TOTO 
					     3. Felelj helyesen! - feladatlap 
					II/ Forduló 
					    1. Jelentéskeresés – Magyar Értelmező Kéziszótár használata 
					    2. Jelentéskeresés – Magyar szólások és közmondások használata - Memória játék 
					III/ Forduló 
					Kag vadászata - feladatlap |  
	DÖNTŐBEN: |  
 
	
		| 2013/Könyv és film esszéíró pályázat |  |  |  
		| 
	
		
			| 
					 A 'Könyv és film' esszéíró pályázat felső tagozatos diákoknak ajánl olyan mese-, klasszikus és kortárs irodalmat, melyekből filmadaptáció is készült. Az ajánlott és kötelező irodalom nagy része a weblapon volot olvasható és nézhető - összesen 70 db irodalmi mű -, legtöbbjük digitálisan és filmadaptációjuk online hozzáférésével. 
					A pályázat célja a figyelemfelkeltés, hogy a gyerekek maguk vegyék észre és jöjjenek rá arra, hogy a film nem helyettesítheti az eredeti művet. Ennek létjogosultságát kellett a diákoknak összehasonlító elemzéssel igazolni.  |  
	  |  
 
	
		| 2013/Könyv és film esszéíró pályázati füzetek |  |  |  
		| 
	
		
			| 
					A beérkezett 11 kerületi iskola 58 pályaművéből 32 dolgozat ért el arany - ezüst és bronz fokozatot a két kategóriában.   
					  
					Esszéíró füzetek>> 
					Minden díjazott diák és felkészítő tanára - a jutalomkönyvek és filmek mellé - kapott egy olyan kiadványt, amely az 5-6. és 7-8. évfolyam legjobb esszéit tartalmazza. A közreadott kiadványok célja, hogy a diákok - a saját dolgozatukon kívül - olvashassák másik iskola, de azonos korú társaiknak munkáit is azért, hogy megismerhessék gondolkodásmódjukat: vajon mi nyerte el tetszésüket, avagy mit kritizáltak az adott filmadaptáción.  
					A díjazott tanulók névsora (a fokozatokon belüli sorrend a kapott pontszámokat tükrözik):  |  
	  |  
 
	
		| 2012/Olvasásra nevelés olvasópályázattal |  |  |  
		| 
	
		
			| 
					Kerületünk diákjai szeretnek olvasni 
					  
					„Tegyük fel, hogy az olvasás célja csakis a szórakozás. Még így is azt gondolom, hogy semmiféle elméleti foglalkozás nem mélyíti el annyira érzéseinket, nem világosítja meg értelmünket úgy, mint a könyv.”  
					(Cicero) 
					  
					A Pedagógiai Intézet szakkönyvtára a 2011 szeptemberében hirdette meg az Olvasni jó! - irodalmi vetélkedőt, melynek nevezési határideje 2011. október 14-én zárult.  
					Az összesítés után örömmel regisztráltuk az 500 fő, - 244 alsós és 256 felsős - kerületünkben tanuló általános iskolás jelentkezését. 
					  
					A gyerekek két kategóriában – Olvasó Manók és Könyvmolyok – 4 fős csapatot alkotva, 63 db könyv közül választhattak szabadon, érdeklődésük és olvasottsági szintjük szerint. |  
	  |  
 
	
		| Olvasói ízlésformálás - Interjú az olvasópályázat szervezőjével | Fülep Erzsébet |  |  
		| 
	
		
			| 
					 2012. március 13-án, a Lőrinci Nagykönyvtárban megrendezett könyvmolyok döntőjével zárult kerületünk nagyszabású, a gyermek és ifjúsági könyvek olvasását népszerűsítő pályázata, amelyre 18 általános iskola 500 tanulója nevezett be. 
					  
					A Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény könyvtárostanár szaktanácsadója, dr. Szilágyiné Gálos Ildikó, 2011 szeptemberében hirdette meg - iskolai könyvtárosok bevonásával - az Olvasni jó! levelezős vetélkedőjét olvasó manók és könyvmolyok kategóriában, 8-14 éves gyerekeknek.  |  
	  |  
				 | Következő 10 cikk | Előző 10 cikk | 
 |