| 
				 
					1. Tükröződik benne a gyermeki gondolkodásmód.  
				
					A mesék a gyerekek gondolkodását jelenítik meg, és érthetővé teszik számukra a világ működését.  
				
					2. Azonosul saját problémáival.  
				
					A népmesék témái mindig a kisgyermek saját és időszerű problémáit jelenítik meg. Ezért azzal a mesehőssel tudja azonosítani magát, aki számára mindig példaértékű. a mese hallgatása olyan lelki folyamatokat indít be, melyekre szükség van az egészséges fejlődéshez. 
				
					3. Azonosul az elvont fogalmakkal.  
				
					A mesében a gyermek saját beleélő képességével átélheti az igazságosság, a bátorság, a hűség vagy az elnyomó erőszak elleni gyűlölet jelenségét. 
				
					4. Fejleszti a gyermek kreativitását és fantáziáját.  
				
					A mesehallgatás ugyanis alaposan „megdolgoztatja” képzelőerejét, mivel nem látja el vizuális sablonokkal. 
				
					5. Bővíti a szókincstét.  
				
					A mesehallgatás során elsajátítja a köznapitól eltérő irodalmi nyelvet is.  
				
					6. Megelőzhetjük a tanulási a zavarokat.  
				
					Vizuális ingerek segítsége nélkül kell a gyermeknek sorban követni az eseményeket, saját képzeletét alakítva a történet minden egyes eleméről. Ezzel fejlődik az olvasáshoz szükséges alapvető képessége is. 
				
					Mire tanítanak a mesék?  
				
					1. A kitartásra.  
				
					A mese azt tanítja, hogy kellő erőfeszítéssel le tudjuk győzni a gonoszt. Fontos tehát, hogy meghagyjuk a gonoszt teljes valójában.  
				
					2. Ismeretszerzésre.  
				
					A mesében találkozik először és ismerkedik meg az élet mérföldköveivel: a születéssel, a szerelemmel, és a halállal. Ekkor ismerkedik meg olyan erkölcsi és esztétikai fogalmakkal, mint a jóság, a gonoszság, a szépség és a rútság. 
				
					Mutathatunk-e meseképeket? 
				
					1. A kisgyermeknek óriási a képigénye. Először ezek segítségével tájékozódik és ismerkedik környező világával, ezért ezek használata fontosak egészen négyéves koráig.  
				
					2. 5-6 éves korára alakul ki az un. mesetudat, mely a gyermek azon képessége, mellyel mesehallgatás közben el tudja választani a mesét a valóságtól. Ezért ötéves kortól már nem ajánljuk a mesefotók használatát, mert ez gátolja a belső képkészítést. 
				
					3. A mese akkor léphet leginkább kapcsolatba a gyermek lelkével, ha az általa megjelenített belső képekben rajzolódik ki.  
				
					  
			 |