ALMA (1) A sötét birodalma
2017.10.17. 17:41
Illusztrálta: Bernát Barbara
Kiadó: Ecovit, 2013
Oldalszám: 280
Egy különös délután, amelyen egymást érik a váratlan és nyugtalanító események, Alma, Drifter, Félix és Bella egy számukra idegen világba kerül. Vissza szeretnének jutni a saját valóságukba, de a sötét birodalom uralkodója próbatételek elé állítja őket. Látni akarja, hogyan lesznek úrrá váratlan helyzeteken. Meg tudnak-e hozni súlyos döntéseket? Képesek-e áldozatokra? S a végén méltó ellenfélnek bizonyul-e Alma?
Berg Judit, József Attila- és IBBY-díjas író, Rumini megteremtője és Polgár Judit, minden idők legjobb női sakkozója összefogott, hogy egy izgalmas kalandregényben egy kicsit a sakkról, de inkább a sakkon túl az életről meséljenek fiatal olvasóiknak. Ők már megtapasztalták: senki sem abszolút jó vagy abszolút gonosz, semmi sem fekete-fehér, még a sakktáblán sem, nemhogy az életben.
Nem kell, hogy sakkozni tudj. Alma társai sem tudnak. Mégis, nélkülük Alma biztos bukásra lenne ítélve…
|
gyerekirodalmi adatbázis
Különleges kalandregényt írt Berg Judit Polgár Judit és Polgár Zsófia közreműködésével, hiszen az ifjú főhősök izgalmas történetét sakkfeladványok színesítik. A történet Dharmiában, a hatalmas és örök sakkbirodalomban játszódik, itt kell főhőseinknek elég okosnak, bátornak, kitartónak lenniük, s az is kérdés, hogy vajon kiállják-e a hűség próbáját?
A két fiú, Félix és Drifter, valamint a lányok, Alma és Bella egy napon óriási viharba kerülnek az utcán, ám akkor rémülnek csak meg igazán, amikor egyik pillanatról a másikra egy teljesen idegen világban találják magukat, ahol nincs sem térerő, sem wifi, van viszont gyönyörűen zöldellő rét, történelemkönyvekből ismerős parasztok és katonák. Hamarosan megtudják, hogy ezen a vidéken Dharma úr alattvalói élnek.
A helyiek azt is elmesélik, hogy már korábban is érkeztek idegenek távoli világokból, és mindannyian Dharma úr várában kötöttek ki, mert csak ő segíthet a visszajutásukban. Már a rettegett erődítménybe való bejutáshoz is sakkfeladványokat kell megoldaniuk a gyerekeknek, aztán amikor a várban belebotlanak egy egymással viszálykodó manócsapatba, köztük is sakkrejtvények segítségével tudnak csak igazságot tenni.
Ezután folytatják útjukat a sötét, zegzugos folyosókon, ahol mindenféle nehézségekkel szembesülnek, számos próbatétel elé kerülnek, sőt, még egymástól is elszakadnak. Végül Alma lesz királynőként a sötét várúrral folytatott sakkháború hadvezére, és kalandos történetükben szerepet játszanak majd a hazudós futóbolondok, a két öreg mesterember, Pék és Peták, a halhatatlanság vize, egy sárkány, ostromgép, s a várban korábban elbukott idegenek, Thomas Cosinus és Vektor Ferdinánd, a két matematikus, valamint a bebörtönzött helybéliek is, akik a gyerekek oldalán vesznek részt a harcban…
Az igényes kivitelezésű kötetet Bernát Barbara remek fekete-fehér rajzai kísérik, s a könyv végén található függelékben nemcsak a sakkjáték szabályairól olvashatunk, de megismerhetjük a történetben szereplő feladványok megoldását is. A rendkívül olvasmányos, izgalmas fordulatokban bővelkedő, humort sem nélkülöző regényt érdemes a (nemcsak a sakkozni tudó) kiskamasz gyerekek figyelmébe ajánlani.
Tartalom
I. Különös véletlenek 5
II. Katalina 16
III. Méhek támadása 26
IV. A futóbolondok 36
V. A titkos ajtók 48
VI. Manók háborúja 61
VII. A térkép 76
VIII. Az álom 88
IX. A délkeleti bástya 94
X. Az őrszoba 108
XI. A sötét egyenruha 120
XII. A fekete király 134
XIII. Útvesztőben 149
XIV. Az árnyak erdeje 161
XV. A fehér királynő 174
XVI. A találkozás 186
XVII. Szélvész és Csillag 193
XVIII. A világos hadsereg 205
XIX. Kezdődik a csata 218
XX. A fehér zászló 231
XXI. A birodalom 246
XXII. Végjáték 258
Függelék 266
2. DRIFTER - A darknet árnyékában
|

|