| 
 A problémamentes olvasás feltételei  2020.04.12. 02:24 
	
		
			| 
					 Az óvodai nevelés utolsó évében – a nagycsoport iskola-előkészítő szakaszában – már tudatosabban kell készülnünk az olvasás előkészítésére. Könyvesboltokban már több olyan óvodásoknak készült, rövid, szöveg nélküli „képregény” kapható, melyek hatékonyan segítik a kisgyermek képről alkotott történetmondását és szókincsfejlesztését, előkészítve az iskolai olvasás¬tanulást. A képolvasás hatékony eszköze lehet a böngésző is. 
					A problémamentes olvasástanuláshoz nyolc készség szükséges: 
					
						Érdeklődés a könyvek iránt.
						Szeressen mesét hallgatni.
						Képes legyen különböző ritmusok között különbséget tenni.
						Tudjon rövid ideig koncentrálni. (Nem a TV-re, hanem egy olyan dologra, amit el szeretnénk vele végeztetni!)
						Legyen képes néhány szimbólum (<, V, > ) közt különbséget tenni.
						Legyen képes megkülönböztetni a hangokat, pl. m és n (zöngés-zöngétlen mássalhangzók).
						Képes legyen használni vizuális emlékezetét (vizuális memóriafejlesztés).
						Képes legyen sorrendbe rakni az eseményeket (sorrendiség). 
					Ne feledjük! Az a gyermek tud majd szöveget igazán olvasni, aki képről is tud olvasni! 
					  
					Módszerek: |  
	 
	
		
			| 
					1/Képolvasás - egy adott képről 
					  
						Találós kérdések: 
						- Van a lapon egy állat, amelynek négy lába van: csíkos, szereti a tejet és az egeret is megfogja!  
						- Gondolj egy állatra, és utána kérdezek róla. Két lába van? 
						- Mondd utánam, Te leszel a visszhang!Cica; barna cica; barna csíkos cica; a kislány mögött álló barna csíkos cica; a konyhában a kislány mögött álló barna csíkos cica… 
						  
						 
						Meséld el, mit látsz a képen! 
						 
						 
						  
					2/ Képolvasás - történetmeséléssel 
					A képek alapján mond el a Sün Balázs meséjét saját szavaiddal! |  
	 
	  |