| 		
		 
 A CD-MÓDSZERTÁR FELÉPÍTÉSE
	
		
			
				
					 Egy CD-MÓDSZERTÁR  gyűjteményes anyaga egészíti ki a módszertani kézikönyvet. 
				
					A szerző - áttekintve a közelmúlt tantervi, módszertani kiadványait, forrásait, adatbázisait - a legértékesebb segédleteket emelte ki és egészítette ki eddigi jól bevált, módszertani tapasztalataival.    
				
					A módszerek, források összegyűjtött tárháza szinte zavarba ejtően gazdag, túlnyomó többségének szakmai, pedagógiai és esztétikai színvonala feltétlenül alkalmas arra, hogy a tantervekben kitűzött célok megvalósítását szolgálja.  
			 | 
		 
	
 
	  
 
	
		
			| 
				 
					A CD struktúrája nagyjából követi a kézikönyv tartalmi-szerkezeti logikáját, de annak lehetőségeit a dokumentum adta közlési keretek határáig kibővíti, megkönnyítve ezzel a kézikönyv szakmai-módszertani ajánlásainak gyakorlati megvalósítását. 
				
					A kézikönyvhöz hasonlóan a CD anyaga is kettős nevelési területet céloz meg:  
				
					- 
						Egyfelől az olvasásfejlesztés óvodáskori előkészítéséhez és kisiskoláskori lehetőségeihez kíván segédleteket nyújtani, de nem célja, hogy az olvasástanítás, -fejlesztés teljességére irányuljon. Elsősorban ott kíván segítséget adni, ahol még nem eléggé kimunkáltak és automatikusak a különböző források, információhordozók, a könyvtárban és a könyvtár eszközei által alkalmazható módszerek, a tanulói tevékenységek széleskörű bevonása a mindennapi nevelési, tanítási-tanulási folyamatokba. 
 
					- 
						Másrészt a könyvtárpedagógiai program megtervezéséhez és gyakorlati megvalósításához kíván segítséget nyújtani tantervi variánsokkal, tanítási-tanulási programokkal, módszerek, munkaformák, eszközök, jól strukturált feladatsorok és értékelési szempontok ajánlásával.  
 
				 
				
					A Módszertár külön érdeme, hogy a kézikönyvhöz hasonlóan szervesen összekapcsolja a két nevelési területet, megkeresve és megtalálva a közös mezsgyét, a célokat kölcsönösen erősítő feladatokat, tevékenységeket.  
				
					Tudjuk, hogy az eredményes könyvtárhasználatra nevelés alapvető feltétele a megfelelő kommunikációs kompetencia, az értő, értelmező olvasás, a szóbeli és írásbeli .kifejezőképesség megfelelő szintje. A jó minőségű olvasás, a biztos szövegértés és szövegalkotás pedig a tanulás, a tudásszerzés, valamennyi műveltségterület, tantárgy eredményes elsajátításának alapja. Az pedig tapasztalatokkal igazolható tény, hogy a könyvtár eszközrendszerének alkotó felhasználásának változatos, színes, a gyerekek életkorához igazodó tevékenységei, munkaformái erősítik az olvasási kedvet, motiválják a tudásszerzés érdekében tett tanulói erőfeszítéseket. 
				
					A CD bevezető sorai tájékoztatnak a szerkesztő céljairól, a dokumentum főbb tartalmi egységeiről.  
				
					Jó megoldásnak tartom, hogy kézikönyv tartalomjegyzékét követően közli a CD tartalmát, mintegy előrevetítve a tájékozódás további útjait a használó számára.  
				
					A szerző így jól egységbe szervezi a két dokumentumot, a kézikönyv fejezeteit követően szinte minden szerkezeti egységhez kapcsolódóan megtalálhatók a gyakorlat számára elérhető és jól hasznosítható fogódzók.   
				
					  
				
					  
			 | 
		 
	
 
	  
 |