| 
 A három kismalac - Mese a szorgalomról 
	
		
			| 
					 Írta: Joseph Jocobs 
					Átdolgozta: Julie Hawksley és Sharon Yates  
					Fordította: Gordos Judit 
					Illusztrálta: Julie Hawksley, Sharon Yates 
					  
					
						Miként mentette meg a szorgalmas kismalac testvéreit a farkastól?  
						 "A gyerek egymás után mindhárom malaccal azonosítja magát, és felismeri a fejlődést, az okosodást, a naggyá válás lehetőségét. A legkisebb malac szalma háza sietősen épült,mert menni kellett játszani, az öröm-elv érvényesült. 
					A középsőnél van némi fejlődés, egy kicsit erősebb az ő háza,de ő sem fordított rá elég időt,gondot. Igazi eredmény a harmadik malacnál van: le tud mondani a játékról, elvégzi először a feladatát,ezáltal a jövőjét is befolyásolja egy kicsit,tesz önmagáért.  
					Arra tanít, hogy ne legyünk lusták, felületesek, hogy kitartó munkával még a farkast (belső félelmek,rosszaság) is legyőzhetjük." (Boldizsár Ildikó) |  
	 
	
		
			| 
					   
					  
					Most, hogy elolvastuk A három kismalac című mesét, az alábbi útmutatóra támaszkodva segítsünk gyermekünknek megérteni a történet tanulságát. Ha beszélgetünk vele a meséről és a benne rejlő üzenetről, és ott vagyunk mellette, amikor megoldja az ajánlott feladatokat, elősegítjük, hogy jó ítélőképességű és szilárd jellemű ember váljék belőle. 
					  
					A kisgyerekek természettől fogva kedvelik a történet első két kismalacát, hiszen rendszerint ők is a legkönnyebb utat választják a játékhoz. Gyakran azonban arra is képesek, hogy a kedvünkért lemondjanak a vágyott "rövid útról". Erre építhetünk, ha szeretnénk kifejleszteni gyermekünkben az önuralom, a szorgalom és a talpraesettség erényét. 
 
					  
					  |  
	  |