| 		
		 
    Népmese (angol): A három kismalac (1)
	
		
			
				
					  A három kismalac című mese arra tanít, hogy ne legyünk lusták és könnyelműek, mert rajtaveszthetünk. Okos tervezéssel, előrelátással és kitartó munkával még a legádázabb ellenségünket is legyőzhetjük.  
				
					 A fiatalabb malacok hanyagul és sietősen építik fel házaikat, nem törődvén a jövővel, a veszélyekkel, azonnali kielégülésre törnek. Bár a középső malac házánál némi fejlődés felfedezhető a kisebbik malac szalma kunyhójához képest, ő ugyanis ágakból építi fel a házát.  
				
					De csak a harmadik, legidősebb malac képes a valósághoz igazodva figyelembe venni, mit hozhat a jövő, sőt még a farkas viselkedését is jól számítja ki. A farkas a bennünk lakozó ismeretlent szimbolizálja, aki szeretne minket elcsábítani, olyan tudattalan és kártékony erőket képvisel, amelyekkel szemben meg kell tanulnunk védekezni.  
			 | 
		 
	
 
	  
 
	
		
			| 
				 
					A mese kismalacaival azonosuló gyermek azt szűri le magának, hogy lehetséges fejlődni, és az örömöket a valóság kívánalmaihoz igazítani. Nem kell lemondani minden örömről, csak a kielégülést kell a való élethez igazítani, ahhoz alkalmazkodva keresni. 
				
					Az okos kismalac háromszor is túljár a farkas eszén, először répalopásra, másodszor almaszedésre és harmadszor vásárba hívja. Miután a farkas kudarcot vall, elhatározza, hogy végez a malackával, de végül ő maga zuhan a kéményen keresztül a forró vízbe és végzi a malacka asztalán.  
				
					A gyermekben, aki azonosul a főhőssel, ez a mese nemcsak reményt kelt, hanem azt is közli vele, hogy ha fejleszti értelmét, legyőzheti a nála erősebbeket is.  
				
					A farkas rosszaságát a kisgyermek önmagában is felismerheti: a vágyat, hogy faljon, és következményét, hogy őt magát is felfalhatják. A farkas tehát a gyermek rosszaságának kivetülése, és ezért a mese útmutatást is ad a probléma – alkotó módon történő – feldolgozására.  
				
					Mivel a három kismalac az ember fejlődésének különböző szintjeit képviseli, a két kisebbik malac eltűnése nem megrázó, a gyermek tudat alatt megérti, hogy az alacsonyabb létformának el kell tűnni, ha a magasabb rendű felé haladunk; a gyermek megérti, hogy a három malac egy tulajdonképpen, csak más fejlődési szakaszban. 
				
					A mese hatása abban rejlik, hogy a gyermek gondolkodását saját fejlődésére irányítja, de nem fogalmazza meg, hogy milyen legyen ez a fejlődés, hanem hagyja, hogy a gyermek vonja le saját következtetéseit, mert csakis ez segíti elő a személyisége igazi érését. 
				
					A három kismalac (2) 
			 | 
		 
	
 
	  
	  
	  
 |