| 
  SZAKIRODALMA: Olvasóközpontú irodalomtanítás – Vojtek Sándor hátrahagyott írásai  2018.02.06. 09:50 
	
		
			| 
					 Szerkesztette: Fenyő D. György 
					Kiadó: Két Egér Könyvek, 2017 
					Oldalszám: 704 
					
						Líra, dráma, epika, témák Halotti beszédtől a Ruminiig, a mai irodalomtanítás egy különleges keresztmetszetben. A könyv Vojtek Sándor (1972–2013) publikált és hátrahagyott írásainak nagyszabású válogatása. A tanulmányok az irodalomtanítás gyakorlatáról szólnak, mindegyik témánál váratlanul sok feldolgozási ötlettel, sok aprólékosan kodolgozott feladattal. Az írások közös kiindulópontja, hogy olvasni, irodalmat tanulni és tanítani egy hatalmas közös intellektuális élmény lehet.  
						De rengeteg múlik a tanáron, hogy tényleg az legyen. 
						A könyv tartalomjegyzéke: |  
	 
	
		
			| 
					I. Versek és drámák a magyarórán 
					A szent poézis néma hattyú? 
					Dorottyázás 
					Csokonai – humor – erotika 
					„Mint tehessem, mint lehet, Hogy ne nyomjon engem álom…” 
					Hogyan tanítsuk a Tücsökzenét? 
					Tanítható-e a Thomas Mann üdvözlése? Hol, mikor, miért? 
					 II. Prózai művek a tanításban 
					
						Halott-e a Halotti beszéd? 
						Feladatok az Egri csillagok iskolai és otthoni feldolgozásához 
						Csátholjunk! 
						Az Iskola az iskolában 
						Szétszabdalt meseregény  
					III. Témák, motívumok az irodalomban 
					
						Írott és festett bolondok 
						Étel és irodalom  
					IV. Az irodalomtankönyvek szemlélete 
					
						Mit tanítanak a szlovákiai magyar irodalomkönyvek a nemzetiségi irodalom kapcsán? 
						Olvasóközpontú irodalomtanítás? Középiskolai tankönyvek elemzése 
					Utószó – Egy magyartanár hagyatéka (Fenyő D. György) |  
	  
 
	  
	  |