| 		
		 
 2. ÉVFOLYAM-MESEREGÉNY: Minka (2) Minka és a betűvetők
	
		
			
				
				
					 Írta: Novák Vica      
				
					Illusztrálta: Szimonidesz Hajnalka 
				
					Kiadó: Könyvmolyképző 
				
					Oldalszám: 68 
				
					Megjelenés: 2018. december 12. 
				
					  
				
					
						
							 Ajjaj, hová szöknek a betűk? 
						
							Minka elsős, ügyes, okos, de van egy bánata: nem boldogul az olvasással. 
						
							Talán butább, mint a többiek? Ő már sose fogja megtanulni az ábécét? 
						
							Megpróbál elolvasni egy feliratot, ám furcsa dologra lesz figyelmes: egymás után illannak el belőle a betűk! Eltűnnek az újságokból, a képernyőről, sőt, a könyvekből is. 
					 
				 
			 | 
		 
	
 
	  
 
	
		
			| 
				 
					Minka rögtön üzen a szelek hátán utazó, furcsa barátjának, Szélvésznek. 
				
					Lehet, hogy valami galiba történt a betűvetők titkos földjén? 
				
					Kósza, a széllény hátán kalandra indulnak Szeles-zugba, hogy  visszaszerezzék a betűket, és megmentsék a történeteket a feledéstől. Ki tudja, ha sikerrel járnak, hátha még Minkának is sikerül megtanulnia az  olvasást. 
				
					Bűbájos, fantáziadús történet a betűkkel ismerkedő kisiskolásoknak és óvodásoknak. Indulj vele te is az elveszett betűk nyomába! 
				
					  
				
				
					  
				
					
						"Hegyen innen, völgyön túl, volt egyszer egy kicsi falu, ami madárdallal és napsütéssel ébredt minden reggel. Ebben a faluban, annak is a legnagyobb házában lakott Minka, akivel az aranyló ősz egyik napján borzasztó dolog történt. 
					
						Mikor beköszöntött a szeptember, Minka elsős lett. 
					
						A kedves óvodából, aminek mászóka nyújtózott az udvarán, a szigorú kinézetű iskolába került. Ott mindig rendesen kellett sorakozni, és a szünetekben sosem jutott elég idő kiválogatni a legszebb gesztenyéket. 
					
						Eleinte mégis lelkesen járt az iskolába, és otthon boldogan nézegette az új tankönyveit az íróasztalnál ülve. Csakhogy egyre boldogtalanabb lett, mert sehogy sem sikerült megbarátkoznia a tanulással."    
					
					
						  
					
					
						  
					
						  
				 
			 | 
		 
	
 
	  
	  
	  
 |